FAQ

Hieronder vind je de meest gestelde vragen en antwoorden. Mocht je vraag er niet tussen staan, stel ‘m dan via het contactformulier.

Bestellen en Ontvangen:

 

V: Is het veilig online bestellingen te doen?
A: CiderLab heeft op de gehele site de hoogste veiligheidsklasse. Dit is te zien aan het “groene hangslotje” in de taakbalk. Je kunt veilig je bestelling doen!

V: Leveren jullie aan minderjarigen?
A: Nee, wij gaan strikt om met NIX18. De bezorger kan om je legitimatiebewijs vragen.

V: Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
A: Je kunt betalen door de gewenste producten in de winkelmand te plaatsen en de bestelprocedure te volgen. Het betalen kan:
– via Ideal – veilig en makkelijk via je eigen bank.
– via Paypal – maak gebruik van je creditcard.
– door direct geld over te maken naar ons bankrekeningnummer onder vermelding van “ordernummer” + “naam”

V: Hoe zit het met de bezorgkosten?
A: We hanteren de volgende tarieven in Nederland:
– Voor bestellingen minder dan €60,-  zijn de verzendkosten €7,95 per bestelling.
– Voor bestellingen van €60,- t/m €100,- zijn de verzendkosten €5,95 per bestelling.
– Vanaf €100,- zijn de verzendkosten €2,95 per bestelling.

V: Leveren jullie ook in het buitenland?
A: Momenteel kunnen we leveringen in Belgie, Duitsland, Luxembourg, Denemarken, Frankrijk, Monaco, Oostenrijk, Slowakije, Tsjechie en Verenigd koninkrijk. Kijk voor de tarieven : https://ciderlab.nl/welcome/

V: Hoe en wanneer ontvang ik mijn bestelling?
A: Wij werken met Flespakket.nl voor een breukvrije verpakking en track and trace. De bestelling wordt door PostNL binnen 5 werkdagen na bestelling bij je thuisbezorgd.

V:  Ik ben weinig thuis overdag, kan ik mijn bestelling ergens afhalen?
A: Omdat de levering via PostNL loopt kunt je deze op een postkantoor of afhaalpunt bij jou in de buurt laten bezorgen en afhalen wanneer het zelf schikt. Dit kun je bij je bestelling aangeven. PostNL bezorgt trouwens ook op zaterdag.

V: Ik wil mijn bestelling met spoed ontvangen! Wat nu?
A: We snappen dat je zo snel mogelijk van de aanschaf wilt genieten. Neem contact met ons op, we doen graag ons best voor je.

V: Wat als ik een gebroken fles(sen) ontvang?
A: Dat kan natuurlijk niet. Laat het ons binnen 24 uur na de bezorging weten, door een foto van de schade aan ons te mailen onder vermelding van het bestelnummer, zodat we het snel kunnen oplossen.

V: Is het mogelijk de bestelling in een cadeauverpakking te verzenden?
A: Jazeker, je kunt tijdens de bestelprocedure aangeven of je de verzending in een cadeauverpakking wilt ontvangen. Een persoonlijke boodschap kunnen we ook toevoegen. Geef die door tijdens de bestelling.

V: Kan ik mijn bestelling zelf bij CiderLab afhalen?
A: Helaas is dat niet zomaar mogelijk, neem echter even contact op om te kijken wat we kunnen regelen.

V: Ik zie toch af van de koop. Hoe stuur ik de bestelling terug?
A: Je kunt de bestelling binnen 14 kalenderdagen na ontvangst zonder opgaaf van reden terugsturen aan CiderLab. Let op, terugbetaling is alleen mogelijk als we de bestelling in goede staat terugkrijgen. Wij raden je ten zeerste aan hiervoor de originele verpakking te gebruiken.
Als je een bestelling wil retourneren, neem dan z.s.m. contact met ons op. We sturen je een retoursticker op met alle benodigde gegevens. Je moet wel zelf de verpakking bij het postkantoor afleveren en de retourneringkosten zijn voor jouw rekening.

Allergie:

V: Ik volg een glutenvrij dieet, wat nu?
A: Cider en pommeau worden gemaakt van niets dan appels en zijn van nature glutenvrij.

V: Zit er sulfiet in cider of pommeau?
A: Ja, sulfiet wordt gebruikt bij het maken van sommige ciders en pommeaus, en wordt soms ook in kleine hoeveelheden toegevoegd bij bottelen om versheid te garanderen.

Zakelijke leveringen:
Let op: bij zakelijke leveringen gelden de algemene voorwaarden niet.
V: Verkoopt CiderLab ook aan wederverkopers en horecabedrijven?
A: Jazeker, CiderLab levert aan zakelijke partijen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

V: Zijn er relatiegeschenken of kerstpakketten te bestellen bij CiderLab?
A: Heel goed idee voor een origineel cadeau. Mail ons je budget en we bedenken een passende aanbieding.

V: Kunnen jullie cider schenken op mijn festival?
A: We zijn dol op festivals! Mail ons even, we doen graag een passend voorstel.